צעדת זיכרון יעקב ה - 5

כמידיי שנה ב 5  השנים האחרונות ניפגשו מאות אנשים עם פיגור שכלי מכל רחבי הארץ במושבה זיכרון יעקב.  מזג האויר שקיבל את פנינו כאילו היה בהזמנה. רחובות המושבה קושטו לכבוד הצעדה וכבר בבוקר הייתה באויר תחושה של קרנבל.
הצעדה מטעם האגף לטיפול באדם עם פיגור שכלי במשרד הרווחה והשירותים החברתיים והתקיימה השנה בסימן ברכת משרד הרווחה לרגל 60 שנות פעילות של עמותת אקים ישראל. 

יו"ר אקים, האלוף (במיל') עמי אילון, שצעד בראש הצעדה, בירך את המשתתפים שהגיעו מ – 19 מסגרות דיור ברחבי הארץ ואת תלמידי מקיף "חוף הכרמל" שליווי בהתנדבות את הצעדה ואמר:
"יש לנו חלום שכל ילד במדינת ישראל יפגוש בבית-הספר את אנשי אקים שהם שונים. אנו מאמינים שאם תפגשו אותם אז תדעו שכל אדם נוצר בצלם, גם כשהוא שונה. כך נצליח ללמד את אלו שפחות מכירים את האנשים שלנו, שניתן להפוך את החברה הישראלית לחברה טובה יותר, אם נדע ונפנים שאנחנו בעלי זכויות שוות ושמגיע לנו לגור בכל מקום, ללמוד בכל בית-ספר, לבלות בכל מקום בילוי ולעשות את כל מה שאזרח במדינת ישראל מגיע לו לעשות. אם נעשה זאת", הוסיף אילון, " החברה הישראלית תהיה טובה הרבה יותר, והצעדה הזו היא טיפה אחת נוספת בים הגדול".


לראשונה השתתפו בצעדה תלמידי תיכון אשר ליוו את הצועדים לאורך מסלול הצעדה.  שיתוף הפעולה עם תיכון מקיף "חוף כרמל" השוכן בקיבוץ מעגן מיכאל החל לפני 5 שנים ויארח השנה בפעם השנייה את "חגיגת האביב" שתתקיים ב 28 באפריל בבית הספר.  עובדי אקים ישראל השתתפו אף הם בצעדה העממית.

הצעדה היא אחד מאירועי הספורט שמפיק האגף לתרבות אמנות וספורט עבור משרד הרווחה ומטרתה, בנוסף להגברת המודעות ליכולותיהם של אנשים עם פיגור שכלי ושילובם המלא בחברה, היא לעודד לקיום אורח חיים פעיל.

מדליה אישית הוענקה לכל אחד מ 600 הצועדים שהשתתף בצעדה.  המדליות הוענקו ע"י תלמידות תיכון מקיף "חוף כרמל" וכמו כן כל מסגרת קיבלה גביע השתתפות קבוצתי.

בנוסף למסלול הצעדה שאורכו 3.5 ק"מ היה מסלול נוסף לאנשים עם קשיי ניידות היושבים בכסא גלגלים ו/או נעזרים בהליכונים.  כמו כן, גם קשישים שאינם יכולים לצעוד את המסלול הארוך השתתפו במסלול הקצר.   באירועי הספורט יש הקפדה על התאמת הפעילויות לכל רמות היכולת לרבות אנשים עם קשיי ניידות.


תלמידות תיכון מקיף "חוף כרמל" בקו הסיום של מסלול הצעדה














מתכוננים לטקס הסיום - גן טיול, זיכרון יעקב



תגובות