זה הולך ברגל. טיפים לקבוצה המתחילה (וגם לקבוצות ותיקות)

החלטתם להתחיל להתעמל באופן עקבי ומסודר.  ממה מתחילים ואיך עושים את זה יחד? איך להשתמש בכח של הקבוצה ועדיין להרגיש את הכח שלי.  טיפים לקבוצה המתחילה. 

ההחלטה לעמוד בראשה של קבוצה ולהוביל אותה בדרך של אורח חיים פעיל היא סוג של הצהרה.   הצהרה המעידה על הצורך בשינוי, בהטמעת הרגלי אכילה נכונה ופעילות גופנית. הצהרה שקוראת לכל חברי הקבוצה וגם לצוות מסביב לקום ולעשות מעשה!
זה לא שאנחנו לא יודעים מה חשיבותה של הפעילות הגופנית ועד כמה היא מסייעת במניעת מחלות ותורמת לדימוי עצמי ולבטחון העצמי.
אנחנו מאוד רוצים אבל איך עושים את הצעד הראשון ואיך דואגים שהוא גם לא יהיה הצעד האחרון???  איך הופכים את הפעילות הגופנית לחלק בלתי נפרד מאורח החיים שלנו בכלל ומאורח חייהם של אנשים עם פיגור שכלי בפרט.?

מקום של כבוד
רוצי לתת לאורח חיים פעיל מקום של כבוד על קיר ליבנו וגם על אחד הקירות המרכזיים במועדון, בהוסטל או הדירה.  למשל לוח מעקב חודשי בו תופיע הפעילות הגופנית המתוכננת לחודש הקרוב, חדשות הספורט בעיתונות ולוח משתתפים אקטיבי בו המשתתפים יוכלו לתת משוב על הפעילות המתקיימת (ע"י תליית פתק כתוב, סמיילי המתאים לתחושה שאחרי הפעילות) יקבעו שאין להתפשר על הפעילות הגופנית כחלק בלתי נפרד משגרת חיינו.

התחייבות כלפי עצמנו וכלפי הקבוצה  (על אמנת ספורט כבר שמעתם?)
עלינו כקבוצה, להבין שהיכולת להתמיד בפעילות הגופנית תלויה בכח הרצון של כל אחד ואחד מאיתנו.  את הכח של כל אחד מאיתנו צריך לתרגם לכח של הקבוצה. אפשר לחבר (במעורבותם של המשתתפים) אמנת ספורט עליה הם יחתמו.  לפעולה זו יש תחושה של "גאוות יחידה" ושוויון בין המשתתפים בקבוצה.   הדימוי העצמי של כל אחד בקבוצה נתרם מהעצמה והכח של הקבוצה.  



מעורבות
מעורבות המשתתפים בקבוצה במהלך הפעילות ובימים שבין המפגשים יכולה לתרום לגיבוש הקבוצה ולשמירה על עיירנות קבועה בקרב הדיירים בזמן שבין המפגשים.
הצעות למעורבות:
1. תורן זמן - לקראת כל מפגש יהיה אחראי זמן שתפקידו לאסוף את המשתתפים בזמן ובמקום שנקבעו.
2. תורן לוח - יסייע בעדכון הלוח, באיסוף כתבות ספורט מעיתונים שונים יתווך בין המשתתפים לבין הרשום בלוח.
3. עוזר מדריך - לקראת הפעילות יוודא שאכן כולם מצוידים בבקבוק מים אישי, כובע, בגדים המתאימים לפעילות הגופנית ונעלי ספורט.

כח הקבוצה
לא לשכח שלקבוצה יש כח רב.  קבוצה הפועלת יחד תורמת להנאה מהפעילות ומוסיפה את הערך החברי מהפעילות המשותפת.    שיחה משותפת לפני הפעילות ואחריה חיונית למתקשים להיכנס לשגרת פעילות ועשויה להיות גורם המעודד אותם להיות בקרבת הקבוצה הפעילה אפילו כמשתתפים פאסיביים בשלב ראשון.


יש לך טיפ נוסף שיכול לעזור לקבוצות ספורט להתמיד בפעילות ואפילו לשדרג אותה כך שתהיה חווייתית יותר ומהנה?   אפשר לשלח אליי לכתובת e-mail ונפרסם אותם ברשימת הטיפים המומלצים.


פעילות מהנה,
באושר ובכושר,  שרית.


תגובות