יום ספורט משותף לבית ספר אילן רמון ובית חינוך מורשה בנתניה

יום ספורט משותף לתלמידי כיתה ה' 3 מבית ספר אילן רמון מנתניה
 ותלמידי בית חינוך מורשה התקיים השבוע במסגרת חודש
אחדות ושונות של מפתח הלב.
שיתוף פעולה שקיים בין בית ספר אילן רמון וסניף אקים נתניה
הביא לקיום יום הספורט המשותף

 סיפור חוויה:

את תלמידי כיתה ה' 3 (אימפריה) מבית ספר אילן רמון פגשתי במסגרת הדרכה לקראת פעילות משותפת שלהם עם תלמידי בית חינוך מורשה.
ישבו מולי תלמידים סקרניים, חקרניים שרוצים לדעת מיהו "האחר" ומיהו אדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית.  איך "נוצרת" מוגבלות שכלית וכיצד היא משפיעה על חייו של האדם.
נשאלו שאלות חכמות כמו:
  1. האם זה עובר?
  2. האם יש לכך מרפא?
  3. איך זה עובד?  (איך משפיעה המוגבלות השכלית על איכות חייהם של האנשים)
  4. איך נראה המח של אנשים עם מוגבלות שכלית?
ועוד שאלות סקרניות נוספות.

במסגרת ההכנה לקראת הפעילות המשותפת שוחחנו על חזון אקים "לעשות את החברה הישראלית מקום טוב יותר.... חברה חמה ומקבלת.... שוויון הזדמנויות"



התעכבנו מעט על המושג "צא מעצמך"  מתוך משפט של הסופרת סוזן פוליץ שוץ


"צא מעצמך ונסה להגיע לאנשים אחרים בעזרת אהבה, כנות, כבוד, אכפתיות והבנת צורכיהם"(סוזן פוליץ שוץ).


חדורי מוטיבציה הכינו התלמידים תחנות פעילות משותפות המתאימות לתלמידי א'-ד' של בית חינוך מורשה.
יום הספורט עבר בנעימים.  התלמידים פעלו יחד, שיחקו ולמדו להכיר את השני, אחד את יכולותיו של השני ואת מגבלותיו.  

הטמעת עמדות חיוביות כלפי השונה בכלל וכלפי אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בפרט באמצעות ספורט ומשחק.  הספורט ככלי המאפשר להתקרב ולגשר מעל פערים הקיימים בחברה וככלי המאפשר באמצעות משחק לקרב בין ילדים וללמדם להכיר אחד את השני.

פעילות עם מצנח.  העיקר הוא המשחק המשותף.

משימות מאתגרות המחייבות שיתוף פעולה

משימות מאתגרות המצריכות עזרה, תמיכה ועידוד

בסיום יום הספורט נערך טקס סיום קצר עם מופע של מקהלת בית חינוך מורשה ושי קטן שהכינו תלמידי בית ספר אילן רמון לתלמידי מורשה.
באהבה מ-ה' 3.  אהבה בהחלט הייתה שם.


ביום שלאחר מכן התכנסנו למפגש סיכום.  עיבוד החוויה, הקשיים השינויים, התובנות וההיכרות עם האחר והשונה.
הגיעה למפגש הסיכום מיכל, אמא לבחור בן 25 עם מוגבלות שכלית התפתחותית ששיתפה את התלמידים בחוויה האישית שלה כאמא, גידול הילד והדאגה לאורך שנות חייו.

.....
כשהגעתי לכיתה ה' 3 - הבחנתי בשלט גדול על דלת הכיתה: ה' 3 אימפרייה  אחרי מספר מפגשים אני יכולה בוודאות לומר שכיתה ה'3 היא חתיכת אימפרייה.

תודות:
  • לבית ספר אילן רמון. תלמידי כיתה ה' 3, מאיה פלג רכזת חברתית וחגית קטן רכזת חברתית
  • לבית חינוך מורשה. לתלמידי כיתות א' ב' ג' ד' על שיתוף פעולה, חיוך וקבלת פנים חמה.  למלכי חסון מנהלת בית חינוך מורשה ולורדית בן דיין רכזת חינוך חברתי.
  • לסניף אקים נתניה. ליפה שמש ואורנה על קידום שיתוף הפעולה.
  • למיכל על שיתוף בחוויה האישית


תגובות

הוסף רשומת תגובה